Hieronder de top 5 irritaties vanaf de achterbank:
Bron: www.chauffeur.nl
Datum: 05 November 2021
1. Te laat
komen.
2. Onjuiste inschatting route en slecht timemanagement.
3. Te veel
praten.
4. Onveilig of onervaren
rijstijl.
5. Twijfels over discretie en
geheimhouding.
Te laat komen is iets wat ons allemaal kan overkomen, maar een gecertificeerde directiechauffeur bereidt zijn ritten zelf nauwkeurig voor en is daarom altijd op de hoogte van de verkeersdrukte en de verwachtte files. In mijn routevoorbereiding zal ik hier dan ook altijd rekening mee houden, om ruim van tevoren aanwezig te kunnen zijn op de geplande locatie en afgesproken tijd. Komt er tijdnood door onvoorziene omstandigheden, dan zal ik dit altijd aan u melden en een plan B met u maken.
Indien een directiechauffeur niet 5 minuten van tevoren klaar staat, zorgt dit al direct voor onrust.
Doordat ik uw rit volgens mijn normen voorbereidt, probeer ik altijd 15 minuten van tevoren aanwezig te zijn, daardoor is de kans op te laat komen sterk gereduceerd.
Dit helemaal voorkomen kan natuurlijk nooit, zo realistisch moet ik ook zijn, maar......
Dan is een goede communicatie van belang.
Onjuiste inschatting van de route, waardoor het hele timemanagement in het geding komt is iets wat erg vaak voor komt bij chauffeurs op afroep en studentenchauffeurs. Door een vakopleiding en ervaring van het gehele wegennet te hebben kan uw gecertificeerde directiechauffeur de reis wel volgens uw timemanagement inplannen. Hierdoor is een veilige en comfortabele rit gegarandeerd. Dat houdt in dat de reis wordt ingepland volgens de maximale geldende snelheden, met de verwachtte files, uitwijkroutes bij wegwerkzaamheden en daarbij zijn extra tijd voor pauzes, ook al ingepland.
Mochten er zich onvoorziene omstandigheden voor doen tijdens de reis, dan kunt u mij de opdracht geven om met maximaal 20 Km/h snelheidsoverschrijding de rit te vervolgen, zodat u mogelijk toch op tijd uw bestemming bereikt.
Door gedegen opleidingen, levenservaring en inlevingsvermogen zal de klant nooit ervaren dat ik "te veel praat". Een ergernis die in de top 3 staat van klanten die zich hebben laten rijden door studentenchauffeurs en onopgeleide privé- & directiechauffeurs via een intermediair die chauffeursdiensten op afroep aanbiedt.
Een gecertificeerde directiechauffeur voelt feilloos aan wanneer er gecommuniceerd kan worden en zelf doe ik dit volgens de principes van de "roos van Leary". Hierin heb ik meerdere communicatietrainingen gevolgd en recent nog de Masterclass van Dekra. Deze zijn tevens internationaal erkend.
Met deze informatie weet u dat ik een vakbekwaam persoon ben. Niet alleen op rijvaardigheid, wat tot in de finesses is getraind en geëxamineerd, maar ook op communicatief gebied.
Veel cliënten op de achterbank ervaren een onveilige rijstijl. Veel chauffeurs die niet volledig of zelfs in het geheel niet zijn opgeleid hebben hier geen besef van. Vaak worden deze ervaringen niet besproken met de desbetreffende chauffeur, maar maakt u in het vervolg geen gebruik meer van zijn of haar diensten. Ondanks dat hier niet of nauwelijks over wordt gecommuniceerd is er toch communicatie, maar vaak in de vorm van passieve agressie.
Deze situatie kan zich uiteraard ook we eens voordoen bij een gecertificeerde directiechauffeur, maar de kans op een onveilig gevoel over het rijgedrag zal u niet snel hebben bij mij, wetende dat ik diverse verhoogde rijvaardigheidstrainingen heb gevolgd.
Naast de opleiding tot gecertificeerde CCV-D1 directiechauffeur met de benodigde praktijklessen, circuittrainingen en -examens heb ik ook een voorrangsvoertuigen opleiding gevolgd. Daarnaast diverse slip- en slecht weer trainingen gedaan bij Slotemakers Slipschool in Zandvoort en ervaring in het rijden met een stretch limousine van 11 meter lang.
Prifeur rijdt u derhalve, comfortabel, defensief en bovenal veilig van A naar B.
Is er haast geboden, dan weet Prifeur u, misschien iets minder comfortabel, maar wel snel en veilig naar uw bestemming te brengen. Door mijn maritieme-, militaire en politieachtergrond weet ik het hoofd koel te houden in stressvolle situaties.
Dit is vooral een argument om bij voorbaat al geen chauffeur op afroep te boeken. U kunt gewoonweg geen vertrouwelijke gesprekken voeren tijdens een rit bij een niet gecertificeerde chauffeur, zonder het risico te lopen dat uw gegevens op straat komen te liggen. Veel opdrachtgevers van gecertificeerde directiechauffeurs stellen als voorwaarde, dat geheimhouding en discretie gewaarborgd moeten zijn.
Daarom is een vaste chauffeur met de juiste kennis, vaardigheden en ervaring een voorwaarde geworden voor veel bedrijven, overheidsinstellingen, CEO's en hoogwaardigheidsbekleders. Veel van deze opdrachtgevers hebben al eens eerder de fout gemaakt omwille van tarief gedreven besluitvorming, om een studentenchauffeur, of een goedkope chauffeur op afroep in te schakelen voor een rit.
Smalltalk, anekdotes en, weet je wat ik gehoord heb vandaag......... Voor u het weet ligt er hele persoonlijke of bedrijfsgevoelige informatie op straat. Vandaag de dag gaat dat via de sociale media als een orkaan door het land. Zoals we recent hebben mee kunnen maken bij een kamerlid, met "functie elders".
Zelfs bij het inhuren van een directiechauffeur die gecertificeerd is speelt dit argument ook nog steeds een rol.
Een vertrouwensband moet namelijk groeien en dat gaat niet altijd in 1 rit. Echter zal de ervaring leren dat u bij Prifeur geen afweging meer hoeft te maken of u iets wel of niet kunt doen, wat uw gevoel van discretie en of wantrouwen aanspreekt en u daarin belemmert. Zelfs mijn partner weet niet wie ik heb gereden, of zelfs waarnaartoe, laat staan dat ze weet wat er eventueel besproken is. Dat is de beroepshouding van een gecertificeerde directiechauffeur. Bij Prifeur is het geen belofte dat de discretie en geheimhouding gewaarborgd is, maar een garantie!
Dit houdt uiteraard concreet in, dat u elk persoonlijk gesprek in de auto kunt voeren en elke locatie kunt aandoen, wetende dat Prifeur uiterst discreet met alle informatie om gaat.
Ik heb een politie & maritieme militaire achtergrond en ben een zelfstandige ondernemer.
Verder ben ik stress bestendig en weet mijn hoofd koel te houden in hectische situaties, waarbij ik besluitvaardig knopen kan doorhakken en prioriteiten kan blijven stellen.
Geduldig, eerlijk en professioneel, maar ook realistisch en enthousiastisch, maar bovenal een gedreven persoon met oog voor detail.
Klik eens op de foto hierboven en zie de linkedIn pagina van Mike de Kort voor meer informatie.
Graag zou ik mij aan u voor stellen.
Mijn naam is Mike de Kort. En ik ben woonachtig in Limburg samen met mijn partner en bonusdochter.
Door mijn vakopleiding directiechauffeur via Bruseco en 20+ jaar ervaring in het personen-, VIP- en limousine vervoer, weet u zeker dat u een ervaren beroeps
chauffeur in huurt. De taxi chauffeurspas en taxivergunning heb ik uiteraard ook in mijn bezit, echter niet zichtbaar in het voertuig zoals in een taxi. Maar op verzoek kan ik het
tonen.
Het is uiteraard vanzelfsprekend dat ik u comfortabel maar vooral veilig van A naar B breng, indien gewenst in uw voertuig, maar meestal in mijn directie Voertuig. Dit betreft een verlengde BMW 7 serie hybride met veel luxe en comfort aan boord.
Tijdens de rit voel ik feilloos aan of u in bent voor een gesprek, of juist geconcentreerd door wilt werken. Ik pas me in elke situatie aan en ben onopvallend
aanwezig. Discretie en waakzaam is een standaard houding en u bent volledig veilig in het voertuig en kunt elk telefoongesprek voeren, elke locatie aandoen, zonder dat er eventuele gevoelige
informatie op straat komt te liggen.
Wilt u meer over mij weten, of heeft u vragen, dan kunt u mij gerust mailen.
Bellen mag uiteraard ook, maar zoals het hoort, neemt een rijdende chauffeur nooit zijn telefoon op.
Als u de voicemail hoort, spreek deze dan gewoon in.
Dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op.
Mike.
Vergunning P-133777
info@prifeur.nl
+31 6 237 14 154
KVK: 86368648
BTW: NL004236433B63
IBAN: NL71RABO0197868398